Mijnoranjevolvo.nl zoekt sponsors!

Frits Antonius

Frits Antonius

Website URL:

Middelfart (Denemarken)

  • juni 26, 2026
  • Gepubliceerd in Reizen
Middelfart is een klein Scandinavisch dorpje met een winkelstraat van nog geen twee honderdmeter lang. Maar je kan alles vinden die je maar nodig heb. Alleen is de keuze beperkt. Er zijn twee zichtbare bar / restaurants. Maar als je 't vraag kom je achter wat oude deuren wel restaurants tegen in de achtertuin. Super leuk en goed eten. Loop je verder naar het wat verlaten deel van de straat naar beneden, dan kom je bij een oude scheepswerf waar er op de ambachtelijk wijzen houten boten worden gemaakt en gerestaureerd. Het zijn vrijwilligers die dat doen en zij staan je graag en uitgebreid te vertellen hoe het allemaal gaat en is ontstaan. En ook daar kan je over heerlijke verse vis visrestaurants vinden. Zwemmen zal ik je niet aanraden. Er zijn heel veel kwallen in het water. Wel mooi om te zien. En als je langs het water naar de andere kant loopt, kom je een jachthaven tegen met wat luxeboten / luxerestaurants met luxeprijzen tegen. Ook is er daar een camper staan plaats waar er op een spontane wijze de benen worden los gegooid. Middelfart is een leuk dorpje die de moeite waar is om te bezoeken. Vergeet niet om de kerk uit 1851 te bezoeken. Maar na 22.00 uur is er niets meer te beleven.

2.893 km

  • juni 23, 2026
  • Gepubliceerd in Reizen

Steden bezoeken is niets voor mij heb ik eerder geschreven, maar daar moet ik op terug komen. Wij zijn in Malmö een redelijk grote stad. Ik denk dat Malmö meer bekendheid heeft gekregen door de brug verbinding van Zweden en Denemarken. Het is een hele leuke stad. Een prachtig leuke oude binnen stad, omringt door een nieuwe centrum met veel horeca gelegenheden. De interieur van de cafés zijn heel druk, indrukwekkend ingericht, maar leuk. Er is ook veel aandacht besteed aan de toiletten en ook dat op een bijzonder manier. Ook de station hal is zeker de moeite waard om te zien. Het is eerder een grote restaurant dan een vertrekhal. Eten doen zij heel goed hier. Tussen de middag wordt er warm gegeten en dan overal, waar dan ook. Alleen of samen. Je haalt jou eten bij de afhaal of je neemt jou eten mee van huis in een bakje. Je kan overal betalen met je bank pasje. In de bussen, paarkeren tol bij de bruggen zeg het maar. Wij hebben op geen enkele keer geld moeten pinnen. Makkelijker kan het niet. Fooi geven is niet verplicht, maar het wordt op een subtiele manier met dat apparaat gevraagd in percentage van dat bedrag.5%, 10%, 20%, of 50%. Pas op, niet stoer doen. Het kan oplopen, zeker voor de heren. Morgen gaan wij naar Denemarken en wij zijn benieuwd hoe het zal voelen op de brug. Het is prachtig weer, dus verwachten wij dan ook een prachtig uitzicht.

Bio-klok werkt niet

  • juni 20, 2026
  • Gepubliceerd in Reizen
Vandaag gaat de rit van Fagerstand in Noorwegen naar Karlstad in Zweden. Goed voor 235 km. Het is de mooiste rijd dag tot nu toe. Het is prachtig weer en zo af en toe nemen wij een kijkje bij een camping of stoppen, bij een meer om even te genieten van de omgeving en dat mooi weer. Weleens waar is het geen snelweg die wij nemen, rijd het heel goed door. Even stoppen om een bakje koffie te drinken hoort er dan ook bij. Het is prachtig weer en daar houden wij van. Maar voordat wij gaan vertrekken kwam een hertje op bezoek. De eerste wild die wij tegen zijn gekomen. Het wordt niet donker snachts en dat ken ik helemaal niet. Met als gevolg, dat mijn BIO-KLOK niet werkt. Laat naar bed en om de haverklap word ik wakker en het is pas 2 uur. Het is 4 uur ik de ochtend dat ik dit gaat versturen. Het is even worstelen met jezelf. De auto doet het uitstekend. Maar ook daar hebben wij alle vertrouwen in. De volgende stop weten wij nu niet.

Noorwegen

  • juni 19, 2026
  • Gepubliceerd in Reizen
Wij hebben wat pech, wat de weer omstandigheden betreft in Noorwegen. Omdat wij geen steden toeristen zijn, zijn wij niet naar Oslo geweest. Wij zijn meer op zoek naar wat kleine dorpjes. Wij zijn vanuit Zweden naar Fredrikstad in Noorwegen gereden voor twee nachten. Het was nat en koud. Daarna zijn wij naar het dorpje Fagerstad gereden ook voor twee nachten. Maar het blijft onzeker wat het weer betreft. Het blijft lang licht maar midden op de dag komen de donkere wolken aan schuiven. Wij zijn naar het dorpje Drobag geweest. Op 20 km afstand rijden van Fagerstad en dat is een aanrader. Je hoort van iedereen in de buurt dat het een echte Noorse dorp is. Het is echt een aanradertje. De huizen zijn authentiek en de mensen zijn rustiger dan rustig. Noorwegen is in de zomer groen, maar het is geen vakantieland voor mij. Ik had gedacht dat er overal veel vis te eten zou zijn. Zalm, kabeljauw of wat dan ook. Overal is het pizza pizza en pizza. Het is niet dat het zo erg is tegen gevallen, maar de reis gaat verder. Naar Zweden.
Abonneren op deze RSS feed