Middelfart (Denemarken)
- juni 26, 2026
- Gepubliceerd in Reizen
Mijnoranjevolvo.nl zoekt sponsors!
Steden bezoeken is niets voor mij heb ik eerder geschreven, maar daar moet ik op terug komen. Wij zijn in Malmö een redelijk grote stad. Ik denk dat Malmö meer bekendheid heeft gekregen door de brug verbinding van Zweden en Denemarken. Het is een hele leuke stad. Een prachtig leuke oude binnen stad, omringt door een nieuwe centrum met veel horeca gelegenheden. De interieur van de cafés zijn heel druk, indrukwekkend ingericht, maar leuk. Er is ook veel aandacht besteed aan de toiletten en ook dat op een bijzonder manier. Ook de station hal is zeker de moeite waard om te zien. Het is eerder een grote restaurant dan een vertrekhal. Eten doen zij heel goed hier. Tussen de middag wordt er warm gegeten en dan overal, waar dan ook. Alleen of samen. Je haalt jou eten bij de afhaal of je neemt jou eten mee van huis in een bakje. Je kan overal betalen met je bank pasje. In de bussen, paarkeren tol bij de bruggen zeg het maar. Wij hebben op geen enkele keer geld moeten pinnen. Makkelijker kan het niet. Fooi geven is niet verplicht, maar het wordt op een subtiele manier met dat apparaat gevraagd in percentage van dat bedrag.5%, 10%, 20%, of 50%. Pas op, niet stoer doen. Het kan oplopen, zeker voor de heren. Morgen gaan wij naar Denemarken en wij zijn benieuwd hoe het zal voelen op de brug. Het is prachtig weer, dus verwachten wij dan ook een prachtig uitzicht.